High School

Jestem już od ponad dwóch miesięcy na wymianie. Czas leci mi bardzo szybko, dlatego ciężko mi było usiąść i napisać nowy post. 
Rok szkolny zaczął się 13 września, czyli dwa tygodnie później niż było to planowane. Pierwszy dzień był dosyć luźny, generalnie krótki apel, a później lekcje. Plan lekcji miałam już kilka dni wcześniej, więc mniej więcej wiedziałam czego się spodziewać, bo popytałam dziewczyn z siatkówki. Nie wszystkie lekcje mi pasowały, więc skorzystałam z możliwości żeby pozmieniać niektóre z ich. 

Tutaj mój finalny plan:



Do szkoły chodzę już prawie dwa miesiące (z dwutygodniową przerwą na covida) i mogę spokojnie stwierdzić, że jest bardzo luźno i łatwo, nie ma stresu ale przez to poziom nauczania jest bardzo niski. Wydaje mi się, że dużo zależy od szkoły, ale u nas nauczyciele nie zadają za dużo zadań domowych, albo ich nie sprawdzają-z góry dostajesz 100% punktów, testy zwykle piszemy z notatkami, a materiał z matematyki ten sam co sprzed kilku lat w Polsce. Mogą to być minusy albo plusy-zależy pewnie od podejścia. Chodzenie do szkoły jest przyjemne, bo nie ma stresu, tylko spotkania ze znajomymi. Szkoła organizuje mnóstwo zabaw i integracji, skupia się na sportach a nie tylko na nauce. Kontakt z nauczycielami jest też dla mnie niesamowity-zwykle mówimy do nich po imieniu, są cały czas uśmiechnięci i traktują cię jak kolegę. Gdy mijam wielu z nich na korytarzach mimo woli uśmiecham się do nich. 

Teraz coś więcej o moich przedmiotach

Advanced Biology
Zupełnie inny przedmiot niż biologia w Polsce. Tu każda lekcja opiera się na uczeniu się przez robienie. Na przykład dysekcja raka, pszczoły. Teraz zaczynamy projekt w którym każda grupa wybiera zwierzątko, którym będzie się opiekować przez rok. Moja grupa będzie miała szynszyle. 

Office Aide
Czyli pomoc w sekretariacie. Generalnie siedzę w sekretariacie z moją koleżanką z siatkówki i mamy czas wolny, pomagamy-roznosimy rzeczy po klasach, idziemy po uczniów, robimy kawę.

American Government
Nauka o Amerykańskim rządzie. Dużo prostych zadań, testy piszemy z notatkami. Nie jest to mój ulubiony przedmiot, ale daję rade. 

PreCalculus
Matematyka, bardzo prosta. Materiał przerabiamy ten sam co kilka lat temu w Polsce. 

English IV
Angielski dla 12 klasy, czyli seniors. Mamy bardzo dużo zadań, więc na pewno sporo się uczę i poprawiam w pisaniu, ale nauczycielka ich nie sprawdza, więc nie jestem w stanie powiedzieć jaki robię progres.

Health Occupations
Bardzo fajna klasa. Nauczycielka jest naprawdę kochana. Mamy dużo luzu, ale uczę się sporo słownictwa medycznego. Mamy też aktywności poza szkolne np. raz poszliśmy do podstawówki i używając nowoczesnego sprzętu robiliśmy testy na wzrok dzieciom.

Advanced Weight Training
Generalnie siłownia i super nauczyciel. Mamy swoje własne plany treningowe, więc lekcje to po prostu taka darmowa siłownia.


Podsumowując, szkoła tutaj to duża część życia młodzieży-znajomi, sport, czas wolny. Nauka jest luźna i nie ma stresu. Ludzie są bardzo mili. Generalnie, dużo plusów, ale poziom nauczania jest bardzo niski. 

Komentarze

Popularne posty